Používáme cookies k vytváření skvělých statistik a na míru ušitých nabídek jinde na internetu a k vylepšení našeho webu.
Pokud neutíkáte, předpokládáme, že s cookies souhlasíte. Nastavit parametry cookies  

Zásady ochrany osobních údajů

Osobní údaje bereme velmi vážně, a tak to má být. Aby bylo jasno úplně od začátku, živíme se tím, že prodáváme vlakové jízdenky, neprodáváme tajně osobní údaje; takže vaše údaje neprodáme bezohledným obchodníkům. Tato stránka vám poskytne některé velmi důležité (a některé nepříliš podstatné) informace, týkající se zákonů, abyste věděli, o co se jedná. Pokud se přikláníte k tomu, že byste měli číst dál, vysvětlíme vám, jak shromažďujeme informace, když využíváte naše služby. Na této fascinující stránce je také uvedeno, proč je přenášení vašich dat součástí naší práce.

PŘÍMĚR

Když jdete do pekárny koupit si dobrou bagetu (ne moc vypečenou), velmi pravděpodobně po vás nebudou chtít, abyste uvedli svou totožnost, věk nebo e-mailovou adresu. Tato transakce proběhne zcela anonymně. Pokud budete platit hotově, nezůstanou po vás ani údaje o vaší bance. Dokonce i když budou zaměstnanci pekárny znát vaše křestní jméno, je velmi nepravděpodobné, že z toho bude chtít marketingové oddělení pekárny něco vytěžit. Takže u malých každodenních nákupů zřídkakdy prozradíte své osobní údaje.

Na internetu je všechno mnohem komplikovanější. Když nakupujete online, obchodník vás může požádat o spoustu osobních údajů, údajů, které lze shromažďovat, použít, převádět, doplňovat, zkreslit, zcizit atd. Takže dříve než něco koupíte, musíte vědět, do čeho jdete. Přesně z tohoto důvodu zde zveřejňujeme zásady ochrany osobních údajů, takže víte, co s vašimi údaji děláme, když se dostanete na jeden z našich rezervačních kanálů.

ÚVOD

1. Definice

Začněme definicemi některých užitečných termínů.

  • Když řekneme „my“ nebo „Trainline“, máme na mysli společnost CAPITAINE TRAIN SAS, která podléhá francouzským zákonům.
  • Když řekneme „náš servis“, nemluvíme o tenisu, ale o službě rezervace jízdenek, prováděné prostřednictvím společnosti CAPITAINE TRAIN SAS – a to jsme my.
  • Když řekneme „vy“ nebo „uživatel“, myslíme tím osoby, jednotlivce nebo profesionály, kteří se rozhodli využít naše služby – a to jste vy.
  • Když řekneme „aplikace pro iOS“ nebo „aplikace pro Android“, myslíme tím v první řadě aplikaci pro iPhone a iPad a v druhé řadě naši aplikaci pro Android, dvě aplikace, které je možno zdarma stáhnout od našich spolupracovníků v Apple a Googlu.

„Když o tom přemýšlíte, znamená to ne“ — filozof Alain

„Souhlas znamená říct ano“ — právnička Julie.

Když přijdete na naše webové stránky, nemůžeme přijít k vašim dveřím, abyste podepsali papírový dokument se souhlasem s našimi zásadami ochrany osobních údajů. Proto to musíme udělat jinak. Předpokládáme, že když využíváte naše služby, chápete a souhlasíte s tím, že můžeme shromažďovat, používat, ukládat vaše osobní údaje a předávat je třetím stranám, jak níže vysvětlíme. Jinými slovy, když hrajete hru, souhlasíte s pravidly.

Obecně řečeno, vaše údaje používáme k tomu, abychom vám nabídli službu, kterou požadujete, abychom splnili své právní závazky, zareagovali na zákonné požadavky, nebo s vaším souhlasem.

V určitých případech, kdy to považujeme za nezbytné, vás výslovně požádáme o souhlas s používáním vašich údajů – snadno to poznáte, protože se vám pravděpodobně zobrazí zaškrtávací políčko. K tomu například dochází, když se zaregistrujete na našich webových stránkách, protože se vás zeptáme, zda chcete dostávat reklamní e-maily, abychom použili vaši e-mailovou adresu k zasílání novinek.

3. Změny

Jednoho dne, nebo možná jedné noci, může společnost Trainline změnit své zásady ochrany osobních údajů. Pokud na těchto stránkách musí být provedena důležitá změna, umístíme na své webové stránky dobře viditelný banner nebo vám pošleme e-mail, abychom vás na to upozornili.

4. Právo kontroly

Můžete se na data dotázat, doplnit je nebo požádat o jejich vymazání prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu: pbagnpg@genvayvar.rh.

5. Uzavření účtu

Pokud jste si vytvořili na našich webových stránkách nebo v našich aplikacích účet a chcete jej uzavřít, napište nám prostřednictvím kontaktního formuláře. Jakmile vaši žádost obdržíme, vyřadíme váš účet a když už to budeme dělat, zrušíme i vaše údaje. Po zařazení do archivu zůstávají staré účty ještě nějakou dobu na našich serverech, a to pro případ, že je potřebujeme jako důkaz, například v případě finančního podvodu, neprovedené platby, právních sporů, vyšetřování trestného činu nebo jakéhokoliv jiného zákonem povoleného důvodu.

6. Otázky a kontakt

Pokud máte nějaké otázky týkající se obsahu těchto stránek, rádi vám na ně odpovíme. Napište nám na e-mailovou adresu pbagnpg@genvayvar.rh nebo nám napište na adresu:

Trainline 20 rue Saint-Georges 75009 Paris FRANCIE

SHROMAŽĎOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Vaše osobní údaje mohou být uloženy na našich serverech z následujících důvodů:

1. Údaje nám přímo poskytnete

Údaje se neobjeví samy od sebe; poskytnete nám je vy. Když si prostřednictvím našich webových stránek nebo našich aplikací koupíte jízdenku, když napíšete našemu zákaznickému servisu, když zveřejníte komentář na našem blogu nebo když s námi komunikujete, vždy nám poskytnete osobní údaje. Tyto informace mohou kupříkladu obsahovat vaše jméno, datum narození, pohlaví, slevy nebo věrnostní programy, e-mailovou adresu, telefonní číslo, bankovní údaje, nebo dokonce historii vašich nákupů. Platí to i pro informace, které nám poskytnete o osobách, pro které kupujete jízdenky. Mimochodem, předpokládáme, že jste ty, kterým kupujete jízdenku, informovali a získali jste jejich souhlas již v okamžiku, kdy jste uváděli jejich osobní údaje.

2. Přenášíte nám data pasivně

Aniž byste nám přímo posílali informace prostřednictvím formulářů, shromažďujeme a zpracováváme informace o tom, jak využíváte naše služby. Jako pasivní shromažďování informací označujeme data, která ukládáme do registru, stejně jako soudní úředník, aby bylo možno rekonstruovat sled vašich návštěv. To obecně znamená všechny stopy, které po sobě zanecháte, kdykoliv něco děláte na našich webových stránkách. Tento registr by mohl například obsahovat vaši IP adresu, datum vašeho posledního přihlášení, vyhledávač, který jste použili, nákup jízdenek a operace, které jste se svými jízdenkami provedli.

3. Cookies a technologie monitorování

Kdykoliv využijete naše webové stránky, implementujeme do vašeho zařízení malé soubory, které se nazývají cookies. Tyto cookies můžeme vytvořit my, nebo třetí strana jako poskytovatel služeb, když využíváme jejich nástroje, jako například Google nebo Microsoft. Ať už pocházejí od nás, nebo od třetích stran, využívají se cookies k zjišťování, jak využíváte naše stránky a naše aplikace, aby se vytvořila statistika a zlepšilo se naše rozhraní. Třetí strany, jako je Google a Microsoft, mohou také využívat cookies a nabízet vám reklamu na míru, když využíváte jejich příslušné vyhledávače. Chcete-li se dovědět více o tom, jak využíváme cookies, podívejte se na naše stránky, které se tomu věnují.

POUŽITÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Používáme a přenášíme osobní údaje v následujících případech:

1. Když si zarezervujete a platíte jízdenky

Nemáme své vlastní vlaky. Takže musíme uzavřít obchodní smlouvy s provozovateli vlaků, abychom mohli nabízet jejich jízdenky na našich webových stránkách nebo prostřednictvím našich aplikací. Tudíž většina informací, které od vás požadujeme, jsou ve skutečnosti informace požadované přepravci, s nimiž spolupracujeme. Nemůžeme vám prodat jízdenky bez vašich osobních údajů a bez pomoci našich poskytovatelů služeb a bez dopravců, protože nemáme své vlastní vlaky, ani vlastní banku, ani vlastní platební platformu – a neočekáváme, že bychom v blízké budoucnosti něco takového zřizovali.

Protože osobní údaje jsou pro dopravce důležité, musíte o sobě a o svých spolucestujících poskytnout přesné informace. Například kontrolor má právo vyžádat si váš občanský průkaz, aby zjistil správnost data narození, které jste při nákupu uvedli.

2. Abychom své služby podpořili, posíláme vám informační bulletiny.

Například když nám při vytvoření svého účtu na našich stránkách poskytnete svou e-mailovou adresu a zatrhnete políčko, které vám umožní dostávat reklamní e-maily, umožníte nám tím používat vaši adresu a poslat vám o několik dní později e-mail s připomenutím výhod našich služeb. Můžete se rozhodnout zrušit zasílání dalších reklamních e-mailů a využít odkaz na zrušení zasílání reklamy, který je uveden na konci tohoto e-mailu.

3. Nabídka služeb přesně pro vaše potřeby

Aby naše služby mohly fungovat, děláme si reklamu prostřednictvím online nebo offline reklamy a prostřednictvím reklamních e-mailů, které zasíláme těm, kteří souhlasili s tím, že je budou dostávat. A abychom si byli jisti, že nejsme úplně mimo, analyzujeme prostřednictvím poskytovatelů služeb vaše zvyky, takže vám můžeme posílat nabídky, které vyhovují vašim zájmům. Například vás nebudeme informovat o španělských vlacích, když vidíme, že vždycky jezdíte do Německa.

4. Výběr plateb

Když prostřednictvím našich služeb zakoupíte jízdenku, dáte nám přístup ke svým bankovním údajům. Poté vám můžeme poslat e-maily s potvrzením transakcí, stvrzenky, potvrzení o povolení debetu a upozornění na jakékoliv problémy s vaší bankou. Aby byly platby bezpečné, využíváme poskytovatele služeb. Tento poskytovatel služeb má proto také přístup k vašim fakturačním údajům, ale ne k informacím o cestování, informacím o vašich spolucestujících, o jízdenkách, ani historii vašich nákupů. Aby se vaše platby nezatoulaly, využíváme pouze služeb těch poskytovatelů, kteří jsou spolehliví.

5. Zlepšování našich služeb

Znamená to, že prostřednictvím cookies shromažďujeme informace o tom, jak naše služby využíváte, a že tyto informace sdílíme s nástroji analýzy třetích stran, jako Google Analytics.

6. Nákupy, které provedete bez účtu a bez přihlášení

Je možné, abyste se po několik měsíců na našich stránkách nezaregistrovali, a přesto si mohli koupit jízdenku. Pokud u nás nemáte účet, nebo pokud využijete naše stránky, aniž byste se přihlásili, tyto nákupy, které provedete beze svého účtu, se neobjeví v historii vašeho účtu. Každý nákup, provedený mimo účet, je považován za nezávislý nákup, a jako takový jej vždy registrujeme, takže pokud potřebujete jakoukoliv pomoc, můžeme vaši objednávku zpětně vyhledat. S osobními údaji, které při nákupu bez účtu poskytnete, se bude nakládat stejným způsobem jako u ostatních transakcí.

7. Řešení vašich problémů

Naše oddělení služeb zákazníkům s vámi může komunikovat, pokud jde o váš účet, jízdenky nebo platbu, a poskytnout vám pomoc. Ať se stane cokoliv, půjdeme do vašeho účtu jen v případě, že nás o to požádáte.

8. Mezinárodní statistiky a průzkumy

Znamená to, že vaše osobní data můžeme využít k vytvoření statistik o našich uživatelích nebo vás můžeme požádat o účast v průzkumech.

9. Potírání podvodů

Část vašich dat můžeme využít ke své ochraně před podvodníky.

SDÍLENÍ DAT S TŘETÍMI STRANAMI

Vaše osobní údaje můžeme sdílet pouze s níže uvedenými osobami:

1. Dopravci

Obecně nekontrolujeme, jak dopravci vaše údaje využívají. Ale pro vaši informaci, toto jsou nejčastější způsoby využití. Chcete-li se dovědět podrobnosti o tom, jak se budou vaše údaje využívat, doporučujeme vám přečíst si jejich zásady ochrany osobních údajů.

A. Rezervace a prodej jízdenek

Některé části informací o vás sdílíme s dopravci, protože je potřebují k vydání jízdenky, nebo k tomu, abyste mohli využít možností. Například pokud si prostřednictvím naší služby kupujete e-jízdenku Eurostar, musíme Eurostaru předat určité informace, jako je vaše jméno, příjmení a datum narození; bez toho není možno jízdenku zakoupit. V každém případě předáváme pouze ty informace, které si dopravce vyžádá, nic víc.

B. Zrušené vlaky a další problémy

Některým dopravcům můžeme předat vaši e-mailovou adresu nebo telefonní číslo, aby vás v případě potřeby mohli kontaktovat. Například pokud by byl vlak Eurostar zrušen, společnost vás může chtít kontaktovat e-mailem a upozornit vás na to a navrhnout jinou možnost.

C. Placení některých e-jízdenek a jejich zasílání e-mailem

Někteří dopravci mají svůj vlastní systém plateb a distribuce e-jízdenek; jinými slovy, sami se starají o transakci s vaší bankou a teprve poté vám e-mailem pošlou e-jízdenku. Aby to mohli provést, poskytujeme jim určité části informací o vás; jedná se například o iDTGV.

D. Věrnostní programy dopravců

Přihlížíme ke slevám a věrnostním programům, vydávaným většinou dopravců. Takže když u nás zaregistrujete slevu nebo věrnostní program, při vyhledávání vašich jízdenek je zohledníme a nabídneme vám nejlepší ceny a nejlepší benefity. Když koupíte jízdenku za sníženou cenu nebo prostřednictvím věrnostního programu, zašleme číslo vaší karty dopravci, abyste mohli využít výhodu snížené ceny nebo si vybrat své věrnostní body. Výměnou za to mohou dopravci tato data využívat k zasílání e-mailů, což je součástí příslušného věrnostního programu. Můžete například od dopravce dostávat e-maily s informací, že při příští cestě vlakem můžete využít slevu.

2. Naši poskytovatelé služeb

Protože jsme v současné době součástí skupiny Trainline, využíváme Trainline k poskytování řady služeb. Využíváme také poskytovatele služeb k tomu, aby prováděli (vždy podle našich pokynů a výhradně naším jménem) některé shora uvedené činnosti. Využíváme například poskytovatele služeb k zabezpečení správy vašich plateb a jakmile se dostanete k potvrzení, posíláme jim informace o platbě.

3. Správní orgány

V některých případech můžeme být ze zákona povinni posílat určité údaje policii nebo celní správě, nebo dokonce vládě nebo správním úřadům. Tak tomu může být například v případě zjištění podvodu nebo kvůli prevenci.

4. Cestovní agentura vaší společnosti

Pokud využíváte Trainline for Bussines, naše služby prodeje jízdenek pro firmy, můžeme poslat informace o vašich služebních cestách vaší společnosti nebo cestovní kanceláři, kterou vaše společnost pověřila zajišťováním vašich služebních cest. Pokud využíváte Trainline prostřednictvím individuálního účtu také pro své soukromé cesty, informace o vašich soukromých cestách nebudou zaměstnavateli poskytnuty.

5. Možný kupec

Vaše údaje můžeme převést v rámci převzetí, fúze nebo reorganizace skupiny Trainline. Ve všech případech bude respektována důvěrnost vašich údajů a vaše práva ve vztahu k vašim údajům.

6. Sociální sítě

Když si na našich webových stránkách vytvoříte účet, můžete se zaregistrovat pomocí Facebooku nebo účtu na Googlu. Tyto funkce jsou založeny na cookies, které mohou průběžně shromažďovat informace o vás, jako IP adresu nebo stránky, které navštěvujete. Protože nemůžeme kontrolovat činnost Facebooku nebo Googlu, nemůžeme reagovat na informace, které nám poskytnete prostřednictvím těchto sociálních sítí. Vaše komunikace s nabízenými funkcemi Facebooku a Googlu je předmětem zásad ochrany osobních údajů těchto společností.

7. Nikdo jiný

Vyděláváme si na živobytí prodejem vlakových jízdenek, ne prodejem dat. Takže vaše data neprodáme třetím stranám. Pokud bychom kdy museli významně změnit svou politiku, informovali bychom vás, protože taková změna by pro vás měla vážné důsledky.

RESPEKTOVÁNÍ PRAVIDEL

1. Převod dat mimo EU

Využíváme některé dopravce působící ve Spojených státech amerických. Například když na našich webových stránkách vyhledáváte jízdenku, zadáte informace o své cestě, jako datum odjezdu nebo cílovou stanici, tyto informace se přenesou přes Atlantický oceán a dostanou se do USA, aby dorazily k poskytovateli služeb, který nám pomůže předat vám ceny a časy odjezdů, které potřebujete. Abychom to zkrátili… pokud jde o ochranu osobních údajů, americké právo poskytuje nižší stupeň ochrany než evropská legislativa. Když vaše data přeneseme mimo Evropu, zajistíme, aby byly tyto přenosy vždy prováděny se smluvními dodatky Evropské komise, můžeme říci domácími dodatky, nebo dalšími způsoby ochrany, schválenými evropskou legislativou, které mají garantovat zpracování dat v souladu s požadavky starého kontinentu. Jinými slovy, nespolupracujeme s poskytovateli služeb, kteří se nemohou dostat na úroveň standardů evropských směrnic.

2. Lokalizace dat

A. IP

Může se stát, že potřebujeme zjistit vaši IP adresu, abychom vyvodili přibližné místo, kde se nacházíte.

B. Geolokace vašeho telefonu

Když si prostřednictvím našich aplikací pro iOS nebo Android vyberete stanici, z níž budete odjíždět, můžete si místo odjezdu vybrat z našeho vyhledávacího formuláře, nebo můžete aplikaci požádat, aby vás pomocí GPS ve vašem mobilu vyhledala a navrhla vám nejbližší stanici. Pokud si nepřejete, aby nám váš mobil poskytl údaje o místě, kde se nacházíte, zrušte funkci GPS na svém telefonu, nebo alespoň odmítněte možnost, aby vás Trainlaine lokalizoval.

BEZPEČNOST

Děláme maximum pro to, abychom ochránili vaše osobní údaje a zabránili jejich krádeži, poškození nebo překroucení. Pokud jste se rozhodli vytvořit si u nás účet pomocí dvojice uživatelského jména a hesla, doporučujeme vám, abyste své heslo bezpečně uložili. Protože informace o vašem cestování jsou citlivé informace, nemáme přístup k vašemu heslu. Pokud vás tedy zradí paměť, nemůžeme vám heslo poslat. Na našich stránkách si ho však můžete kdykoliv změnit.

Naše webové stránky a aplikace mohou obsahovat odkazy, které vás přesměrují na webové stránky třetích stran. Kliknutím na tyto odkazy opouštíte naši zahrádku – to znamená, že naše zásady ochrany osobních údajů již neplatí. Neodpovídáme za to, co mohou s vašimi daty udělat stránky, na které jste přesměrováni. Proto vám doporučujeme, abyste si podrobně přečetli jejich zásady v této oblasti, dříve než se vydáte prozkoumat jejich stránky.

Poslední aktualizace: srpen 2016.